



از خود چه می دانیم؟ درون کاوی و تحلیل رفتارها علی گرانمایه اندیشه و آگاهی
هر قسط با تربپی:
۴ قسط ماهانه. بدون سود، چک و ضامن.
بیشتر ما هر روز زیبایی ها یا اشکالات ظاهری خود را در آینه ای بیرون نما تماشا می کنیم. سپس ظاهرمان را هرچه آراسته تر می نماییم و لذت می بریم. ایکاش به جای آینه ای معمولی یا حسرت داشتن یک جام جهان نما ، آینه ای درون نما داشتیم تا با نگاه کردن به آن نه فقط مایوسانه ضعف ها ، ناهمواری ها ، تاریکی ها ، زشتی ها ، بدخلقی ها ، آثار کینه های دیرین و دیگر خصوصیات ناپسند ؛ بلکه تمامی زیبایی ها ، پاکی ها ، شفافیت ها ، روشنایی ها و خلاصه تمام یا قسمتی از بدی ها و خوبی هایمان را در خلوت تماشا می کردیم!
آنگاه در پس آرامش ظاهری ، مسبب برخی از تلاطمات درون خود را می دیدیم. همان عامل پنهانی را که به غم ها و ناملایمات فرصت می دهد کمرمان را خم کنند و به موریانه افسردگی و یاس نیز اجازه می دهد قامت سبز سرزندگی و نشاط مان را به تدریج و بی صدا از درون تهی سازد!
این کتاب آینه ی درون نمایی است که می تواند چهره واقعی هرکس را هنگام تحلم غم ها و شکست ها ، یا غرور ناشی از موفقیت ها و قدرت حاصل از موقعیت های آنچنانی ، صادقانه و محرمانه فقط به خود او نشان بدهد. البته هم زیبایی های غرور آفرین و هم اشکالات قابل اصلاح او را.
بدیهی است به جز وجدان و انصاف افراد ، هیچ عامل دیگری بر این درون کاوی و تحلیل رفتارها نظارت نخواهد نمود.



